- تیم کاری ات را در البوم شوک را یکبار دیگر معرفی کن.ترانه ها را بابک صحرایی.مهتاب رخصتی.امیر ازاد.فوژان برقیان.محمد فراهانی.خودم وداریوش شهریاری سروده ایم.ملودی ها بیشتر ساخته خودم است والبته محسن چاوشی وامیر قنادی هم در این البوم ملودی دارند.تنظیم ها هم بیشتر توسط فرزاد فتاحی وخودم انجام شده و پوریا حیدری شهاب اکبری و ارش قنادی هم دیگر تنظیم کننده های "شوک"هستند.- نسبت به البوم "شراره"که تنها تر بودی اینبار با یک گروه همکاری کردی به نظرت شخصیکار کردن بهتر است یا گروهی کار کردن؟در بعد ملودی سازی شرایط مثل سابق است از 12 قطعه البوم 10 قطعه را خودم اهنگسازی کردم.اما در مساله تنظیم کاملا  معتقد به کار گروهی هستم.از تکراری شدن کارهایم می ترسم وهمین باعث می شود دنبال تنظیم کننده هایی با تفکرات مختلف بروم.در مورد ترانه هم همین طور.معتقدم ترانه سرا باید حرفه ای باشد.واصلا از ترانه سرای حرفه ای باید ترانه گرفت.البته بحث نزدیک بودنفضای ترانه به خواننده هم خیلی مهم است.خودم هم در ترانه نویسی  پیشرفت کرده ام.اما اینبار نسبت به شراره کمتر سروده ام.- حالا با همه بازتاب هایی که از مردم دیده ای سرانجام البوم شوک  را چگونه می بینی؟در موفق شدن یک البوم خیلی مسائل دخیل است و با توجه به عوض شدن شرایط نسبت به سال 84 که البوم شراره منتشر شد نمی توانم پیش بینی کنم اما معتقدم شوک خیلی بهتر از شراره است.مشخص است که روی شوک کار شده واز طرف دیگر مذاق وسلیقه مردم بیشتر دستمامده است.امیدوارم کار فروش خوبی داشته باشد.- شرکت ایران گام برای پخش وسیع این البوم چه برنامه هایی دارد؟

CDمن به دو صورت در حال پخش است.یکCDهمان مدل همیشگی ایران گام است.

ومدل دیگر دارای البوم عکس وپوستر است.به لحاظ تبلیغی هم خیلی کارها قرار است انجام

شود.شرکت دنیای هنر هم که پخش CDهای فیلم را عهده دار است پخش"شوک"را در دست

گرفته.اگر به پخش CDفیلم ها دقت کنید متوجه می شوید که این شرکت چه توانایی ویژه ای

درپخشدارد.

در خصوص کنسرت هم با هماهنگی ایران گام به زودی تور کنسرت هایم برگزار خواهد شد.

البته اگر همه چیز به خوبی پیش رود!خود من دیگر مشکل خاصی ندارم.تعهداتم را داده ام

وبه ان هم پایبند هستم.

-حالا که همه چیز حل شده "دلیل ممنوع الفعالیت"بودنت را در ان مقطع چه بود؟

فقط به کلیپ ها مربوط می شد یا حضور در کنسرت اروا هم دخیل بود؟

بیشتر مربوط به کلیپ ها وبحث ماهواره بود.البته در جریان ریزش نیستم در هر صورت من

صبر کردم و به نتیجه هم رسیدم چرا که به دنبال کار "مجاز"بودم.البته کار خلافی نکرده بودم

واگر کرده بودم می شد زمان ممنوع الفعالیتش کمتر باشد ما در هر حال الان با مساعدت مسولان

دیگر مشکلی وجود ندارد.

-برای کار بعدی ات فکری کرده ای؟

بله من استارت فکری کار جدیدم را زده ام.در البوم بعدی موزیسین های جدیدی به گروه

کاری ام اضافه می شوند که پس از توافق نهایی اسمشان را اعلام خواهم کرد.

گروه ترانه سرایان به جز حذف یکی دو نفر تغییر زیادی نخواهد داشت.

در ضمن تعداد تراک هایم نسبت به البوم شوک کمتر خواهد بود.خودم دوست دارم البوم

بعدی سال بعد همین موقع منتشر شود.

-بحث کلیپ هایی که ساخته ای وپخش نشده به کجا خواهد رسید؟

می شد مجوز این کارها گرفته شود وCDتصویری به همراه CDصوتی منتشر گردد اما چون ممکن

بود زمان را از دست دهیم تصمیم گرفتیم فعلا CDصوتی به بازار بیاید وبعد به فکر یک یک

تصویری باشیم.درCDتصویری قصد داریم جدا از کلیپ مصاحبه.پشت صحنه و....هم داشته

باشیم تا مردم بیشتر با فرزاد فرزین اشنا شوند.

-فکر می کنی سبک کاری و نوع موسیقی ات بتواند ماندگار باشد؟چون بعضی از خواننده ها

معتقدند تنها ترانه های دهه پنجاهی است که قابلیت ماندگار شدن دارند.

من این را قبول ندارم.موسیقی عوض شده است.به این مسئله هم معتقد نیستم که یک ریتم

موسیقایی  می تواند فاخر باشد وریتم دیگر بی شخصیت وجلف.

من معتقدم من هر نتی که به لحاظ موسیقایی سالم باشد واز ان موسیقی ساخته شود موسیقی

فاخر است.به نظر من این شعر وکلام است که باعث می شود خواننده برای موسیقی اش

شخصیت تعیین کندونه شش هشت موزیک جلفی است نه ترنس نه اسلو.

این ها ریتم های موسیقایی اند که هرکدام جایگاه خاص خود را دارند وبه لحاظ موسیقی

درست هستند.به ماندگار شدن یا ماندگار نشدن کار کاری ندارم اما اگر خواننده ای می خواهد

پیشرفت کند باید همگام با موسیقی روز جهان حرکت کند.

در مورد سبک موسیقی هم در جهان اینگونه مرسوم است که اگر خواننده ای خواننده

راک است فقط راک می خواند یا اگر یک خواننده ترنس است فقط به کارهای ترنس می پردازد اما

در کشور ما قضیه فرق می کند وخواننده اصولا از همه سبکی در البومش استفاده می کند.

البته حق هم دارد چون این مسئله در ایران جا نیفتاده ئاگر هم کسی نترسد وریسک کند

وچنین کاری انجام دهد ممکن است با شکستی سنگین مواجه شود.

-کارهای جدید تلویزیونی وسینمایی ات به چه شکلی است؟چه به عنوان خواننده وچه به عنوان

بازیگر؟

اول این را بگویم که من دوتیتراژ برای برنامه های "کوله پشتی"و"صبح امد"خوانده ام و در

هر دو این تراک ها سبک کاری خودم را حفظ کردم وشاید این مسئله برای بعضی از دوستان

خوشایند هم نبوده باشد.

قرار براین نیست که مثل بعضی ها وقتی می خواهم کار تلویزیونی انجام دهم سبکم را عوض کنم

اگر تلویزیون مرا با همین سبک وسیاق خواست که عالی است اگر هم نه من نمی توانم خودم را

تحمل کنم خیلی دوست داشتم در یکی از مجموعه خای ماه مبارک رمضان امسال خواننده تیتراژ

باشم اما این مجموعه ها اصولا خواننده هایی از پیش تععین شده دارند.

البته شاید در برنامه ای که دوستان خودم در شبکه سوم کار می کنند به عنوان خواننده

حضور پیدا کنم اما چیزی مشخص نیست وتا این لحظه هم  احتمالا بسیار کم است.

در مورد سینما من بعد از پسران اجری چند پیشنهاد داشتم اما قبول نکردم چرا که دوست ندارم

دوباره در نقش یک خواننده ظاهر شوم.

اگر قرار به بازی کردن باشد دوست دارم"بازیگر"باشم نه این که مدام یک نقش را تکرار کنم

به اعتقاد من استفاده از خواننده ها در سینما دیگر تبدیل به یک کار مصرفی شده است.

من فکر می کنم از پس بازی کردن بر می ایم واگر قرار به بازگشت من به سینما باشد.

باید نقش جدیدی را بگیرم و رویش کار کنم خودم هم دوست دارم هر 3یا 4سال یکبار در

فیلمی حاضر شوم.

به عنوان خواننده تیتراژ هم در سینما الان پیشنهاد جدی دارم وتقریبا همه چیزنهایی شده.

اگر مشکلی پیش نیاید در فیلم جدید خانم تهمینه میلانی خواننده ترانه های فیلم خواهم بود.

این را هم بگویم که حاضر نیستم در هر فیلمی بخوانم چرا که اگر بازیگر حرفه ای نباشم

ولی خواننده حرفه ای هستم و در انتخاب هایم باید دقت داشته باشم.

منبع:مجله ترانه ماه


دسته ها : مصاحبه
جمعه پنجم 7 1387
X