فرزاد فرزین پس از 2 سال تلاش سرانجام موفق شد مجوز البوم شوک را دریافت کند.واین البوم پر سروصدا را به بازار بفرستد.خواننده ای که با شراره شروع کرد وبه شهرت و محبوبیت خاصی رسید امروز مسئولیت سنگین تری را نسبت به 3 سال پیش روی دوشش احساس می کند والبته خیلی حرفه ای تر از گذشته گام بر می دارد.اخرین گفتگوی فرزاد فرزین را بخوانید.-بالاخره بعد از 3-4 سال تلاش وپیگیری البوم دومت روانه بازار شد. "شوک"همان چیزی است که می خواستی یا نه؟یکی از مشکلات همه ما طول کشیدن زمان صدور مجوز در دفتر موسیقی است.یعنی ان موزیکی که تو امسال می سازی همان موزیکی نیست که مردم یکسال بعدگوش می کنند و به همین دلیل کار باید سر وقت منتشر شود.اما این اتفاق رخ نمی دهد این مشکل تقریبا برای همه وجود دارد اما با تغییر مداوم"ساندها" "تنظیم ها"سعی کردیم کار را "به روز"نگاه داریم.به همین دلیل از کار راضی ام.البته این را هم اضافه کنم که خوشبختانه یا بدبختانه موزیک ما خیلی هم به روز نیستوحتی اگر ملودی های البوم شراره من مربوط به یکسال گذشته باشد باز همفکر نمی کنم االبوم عقب مانده باشد.-شاید جواب این سوال را بارها داده باشی اما برای اینکه گفتگوهایمان خط مناسبی را طی کند از اغاز روند و پایان تولید البوم شوک بگو.سال 85 البوم تعقیب لو رفت و من دو راه داشتم.یا باید البوم را با همان شکل منتشرمی کردم یا تغییرات زیادی در کارم به وجود می اوردم.من راه دوم را برگزیدم.تیم کاری ام را تا حد زیادی دچار تغییر کردم والبوم را با یک نگرش جدید پیش بردم.لو رفتن تعقیب به نفع من تمام شد.با اینکه این البوم به صورت میکس نشدهوبی کیفیت لو رفته بود اما در هر صورت به جز در چند تراک انچنان کهباید وشاید مورد استقبال قرار نگرفت واین باعث شد من سبک البوم را دچار تغییرکنماوایل تولید البوم شوک از طریق مهدی مدرس با فرزاد فتاحی اشناشدم وبا هم مشغول کار شدیم.در واقع سبک و سیاق البوم شوک نتیجه فکر مشترک من و فرزاد فتاحی است.تولید شوک نزدیک به دو سال به طول انجامید.بعضی از تراک ها را چندین بار تنظیمکردیم وگاهی سبک تنظیم ها را به کل تغییر دادیم.2-3 کار البوم هم در سال 87 ساخته شده و من همین چند ماه پیش کارها را تحویل دفترموسیقی دادم.-پس در تصمیم گیری برای کارهایت خیلی"خود محور"نیستی واز نظر همکارانت هماستفاده می کنی.صد در صد البته بستگی به شرایط دارد. من نظر همه را پرسیدم و بعد خودماز مجموع نظرات به نوعی معدل می گیرم وتصمیم نهایی را اتحاذ می کنم.این کار خوبی استهمیشه چند فکر بهتر از یک فکر است.-البوم شوک 12 تراک دارد خیلی ها معتقدند البوم بالای 10 تراک در داخل کشور جواب نمی دهد.در واقع به نوعی کارهای خوب و"هیت"البوم تحت تاثیر تراک های البوم پرکن قرار می گیرند.نظر تو چیست؟من قطعه "البوم پرکن"و"پرتی"ندارم در واقع هر کاری که احساس می کردم خوب نیسترا از خیلی وقت پیش بیرون گذاشته ام.الان هفت تراک دارم که در این البوم قرار نگرفتند.با این نظر که 12 تراک برای داخل کشور زیاد است موافقم اما باید بالاخره ان چیزی را که در استاندارد جهانی جا افتاده است ما هم در داخل جا بیاندازیم.بعد هم من سه سال نبوده ام ونتوانستم در بازار حظور داشته باشم پس باید تعداد تراک هایم از سایرین بیشتر باشد که بتوانم در کنسرت هایم از انها استفاده کنم و به قول معروف تراک کم نیاورم از طرف دیگر قرار نیست همه تراک های من در بدو انتشار البوم مورد توجه قرار گیرد و شنیده شود.بعضی از تراک ها می توانند به مرور زمان جا بیفتد.- تو به عنوان خواننده ای که دومین البومت را روانه بازار کردی یک"حسن"و "ویژگی"خاص داری که خواننده های مشابه ات از ان بی بهره اند.تو بکرتر از انهایی وجدا از شراره که تولید سال 81است در این چند ساله هنوز نوع موسیقی ات به ان شکل لو نرفته است.خودت این را قبول داری؟خب این درست است.اما همین الان من کار سختی دارم.باید خودم را نشان دهم وسبک موزیکم را جا بیاندازم.حق با توست با تک تراک ها نمی شود سبک خاصی را نشان داد والبوم"شوک" در واقع می تواند معرف سبک وسیاق کاری من باشد. تنها چیزی ک فکر می کنم.در موسیقی من جا افتاده است صدای من است.الان هرجا صدای من پخش شود مخاطب می تواند تشخیص دهد که خواننده این کار فرزاد فرزیناست.اما این هم باعث موفقیت نمی شود.خواننده های خوش صدایی داریم که نتوانستند سبک وسیاقخود را در میان مردم جا بیاندازند وبا استقبال مواجه نشده است.اینجا باید کار از هر جهت عالی باشد تا بگیر چرا که گستره تبلیغی خیلی کمی برای خواننده وجود دارد وتازه گاهی بعضی از خواننده ها علاقه ای هم به استفاده از همین گستره تبلیغیمحدود ندارد.- بعضی ها معتقدند فرزاد فرزین به واسطه چهره اش به شهرت رسیده.یعنی یک جهره "خاص"و"در ذهن بمان"باعث شده تا همه فرزاد را بشناسند.این دیدگاه تو را ناراحت نمی کند؟ببین من خواننده بی سوادی نیستم.موسیقی بلدموتنظیم می کنم وکلا علم موزیک را نمی دانممن به توانایی صدا ودانش موسیقی ام حداقل در سطح موسیقی پاپ داخل کشور اعتقاد دارم.شاید اگر هر کدام از ما وارد مارکت بین المللی شویم اتفاق خاصی نیافتد اما در داخل اینگونه نیست.این دیدگاه ناراحتم نمی کند چون از سوی دیگر خیلی ها هم این شهرت را مربوط بهصدای من می دانند . من خودم همه این عوامل را با هم دخیل می دانم.
منبع:مجله ترانه ماه.